miercuri, 8 septembrie 2010

8 septembrie 2010, ora 8 si ceva

"......... In dulapul din sufragerie, pastra o sticluta cu pamant din Vietnam; de fiecare data cand deschidea dulapul si scotea sticluta, izbucnea in plans.
......... Prostie absoluta. Primul lucru pe care-ar trebui sa-l faca acest barbat ar fi sa ia sticluta cu pamant din Vietnam si sa-i faca vant pe fereastra. De fiecare data cand deschide dulapul si scoate sticluta - si uneori o face de cincizeci de ori pe zi -, el consolideaza circuitul neuronal, se condamna sa sufere si mai mult. In acelasi fel, de fiecare data cand ne rumegam trecutul, cand revenim asupra unui episod dureros - si cam la atat se reduce psihanaliza -, sporim sansele ca el sa se repete. In loc sa mergem inainte, ne ingropam. Cand trecem prinr-o suparare, o deceptie, ceva ne impiedica sa traim, trebuie in primul rand sa ne mutam in alta casa, sa ardem fotografiile, sa evitam orice discutie despre acel episod. Amintirile reprimate se sterg; asta poate dura, dar se sterg cu adevarat. Circuitul se dezactiveaza........."(Michel Houellebecq - Posibilitatea unei insule").
Azi e ziua mea(Marian:D). Si sunt trist. Si sunt singur. Si merit sa fiu trist si singur(nu sunt nici masochist{cred si sper:D} si nici emo). Cei dragi mie m-au sfatuit aproape de la inceput: mergi mai departe. Uit/a/-o. De fiecare data aparea cate ceva. Ba o privire, ba un zambet, ba o fotografie din vacanta (in care era atat de frumoasa ca mi-au trecut toate supararile), ba... Chiar si azi. Acelasi si acelasi tipar: agonie, extaz, agonie. Si atunci de ce am iesit la suc? Pai sa o citez pe prietena mea: "te-ai dus pentru ca te-ai arunca si de pod cand iti zice ea". Mda. O sa imi fie foarte greu. Stiu. Dar ce sa fac? Imi vine sa ma urc pe pereti. Vorba sus-citatului: cat sa mai rumeg? Poate e furtuna in capul meu sau poate nu. Imi vin atatea in minte... Nu stiu ce sa spun mai intai. Poate o sa spun prea mult sau poate o sa spun prea putin. Nu pot sa imi explic si acum realizez ca nu mai am chef sa spun nimic. Deocamdata...A, ba da: azi e ziua mea(Marian:D). Si sunt trist. Si sunt singur. Si nu merit sa fiu nici trist si nici singur.

4 comentarii:

  1. Si cum ramane cu "daca uitam istoria, riscam sa o repetam"? Parintii mei imi spun mereu: "sa nu uiti de unde ai plecat". Si eu le raspund invariabil: "aveti dreptate, ca daca uit, risc sa ma intorc".

    LA MULTI ANI, Razvan!
    (aici e abia 2 dupa amiaza, asa ca se pune!)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cica MOVE THE FUCK ON... Zau asa, ai prea mult timp liber ca altfel nu se explica.

    RăspundețiȘtergere
  3. Timp liber cam am. Orice e explicabil.Nu asta e problema. Oricum nu mai conteaza. Asta e situatia. Trebuie sa ma mai gandesc si la mine. Dar am mai zis asta...

    RăspundețiȘtergere
  4. ...reprimarile pot fi periculoase; asa ca, solutia consta in ingurgitarea acceptarii realitatii; asta dupa ce ai fi fost sa te arunci de pe pod, doar pentru ca spunea ea. Iubesti un om, e mare lucru, nu e la indemana oricui si in fond, asta ai ales sa fii si sa faci,cel putin in cazul ei:) Pana la urma, neiubirea(sa-i zic asa si nu altfel) celuilalt te va salva in timpul care trece si cicatrizeaza. Dincolo de ea, viata este muuuult mai frumoasa si te asteapta, asa cum ai spus: cuminte si rabdatoare...

    RăspundețiȘtergere